fbpx
loader-logo

Facebook verduidelijkt structuur door nieuw logo moederbedrijf

Facebook bureau boone

Facebook begon als een enkele app. Nu, 15 jaar later, biedt Facebook een pakket producten waarmee mensen contact kunnen maken met hun vrienden, familie en bedrijven kunnen laten groeien. Apps zoals de Facebook-app, Messenger, Instagram, Whatsapp, Workplace…  maken reeds enkele jaren deel uit van Facebook. Om dit nog meer te verduidelijken lanceerde het Facebook-bedrijf een nieuw bedrijfslogo.

Facebook new logo

De nieuwe branding is ontworpen voor de duidelijkheid en maakt gebruik van aangepaste typografie en hoofdletters om een ​​visueel onderscheid te maken tussen het bedrijf en de app. Facebooks marketingbaas Antonio Lucio vertelde aan Bloomberg dat er lange tijd is nagedacht over het nieuwe logo. Daarbij is zelfs overwogen om het moederbedrijf een compleet andere naam te geven, zoals Google ooit deed bij Alphabet. Uiteindelijk werd er afgezien van een nieuwe naam, omdat dit volgens Lucio slecht zou overkomen. Het zou lijken dat Facebook van zijn problemen zoals de privacyschandalen zou weglopen. 

Mogelijks zie je deze veranderingen de komende dagen bij jullie social media accounts.